Verkkokurssien usein kysytyt kysymykset
Olemme listanneet alle vastauksia yleisimpiin verkkokurssien käyntiin liittyviin kysymyksiin ja ongelmiin. Mikäli et löydä ratkaisua alla olevista otsikoista, olethan yhteydessä meihin sivun pohjalta löytyvän lomakkeen avulla!
Kuinka voin maksaa kurssin?
Käytössämme ovat korttimaksu, suomalaiset verkkopankit sekä Alisa pankin yrityslasku. Kurssien ostaminen laskulle onnistuu myös lähettämällä sähköpostia osoitteeseen akatemia@toiminta.net Sähköpostin tulee sisältää: Kurssin suorittajan etu- ja sukunimi, ostettava kurssi/kurssit sekä tarvittavat verkkolaskutustiedot
Miksi en ole saanut tunnuksia, vaikka ostin verkkokurssin?
Onnistuneen tilauksen jälkeen järjestelmä luo sinulle käyttäjätunnuksen ja lähettää ostotapahtuman yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen viestin, joka sisältää kirjautumiseen vaadittavat tunnuksesi. Tämä sähköposti on lähetetty otsikolla “Sinulle on luotu tili Toiminta Akatemia -sivustolla!”
Sähköpostin turvallisuusasetukset saattavat kuitenkin ohjata kyseisen viestin roskapostiin tai estää sen toimittamisen kokonaan. Mikäli viestiä ei ole tullut, olethan asiasta yhteydessä sivun pohjalta löytyvän lomakkeen avulla.
Miten voin vaihtaa salasanani?
- Mene osoitteeseen https://toimintaakatemia.fi/oma-tili/
- Kirjaudu sisään sähköpostiisi saamillasi tunnuksilla
- Vieritä sivua alaspäin “Oma tili” -otsikon kohdalle
- Valitse “Tilin tiedot”
- Kirjoita vanha sekä uusi salasana niille varattuihin kenttiin.
- Paina “Tallenna muutokset” -painiketta
Milloin voin suorittaa verkkokurssin?
Kurssin saat käyttöösi heti ja kurssit ovat voimassa määräajan ostopäivästä.Tämän aikamääreen sisällä kurssin suorittamisen voi sovittaa omaan aikatauluun ja opiskella voi paikasta riippumatta.
Mitä tarvitsen, jotta voin suorittaa verkkokurssin?
Ainoat tekniset edellytykset kurssin suorittamiselle ovat toimiva internetyhteys, moderni verkkoselain (esim. Google Chrome) ja laite (puhelin, tabletti, tietokone) videoiden katsomista varten.
Suosittelemme parhaimman verkkokurssikokemuksen saavuttamiseksi tietokoneen käyttöä.
Opetusvideo ei toimi tai se on erittäin hidas.
Jos käyt verkkokurssia tietokoneella, niin tarkista ensin, että sinulla on käytössäsi verkkoselaimen viimeisin versio. Jos video ei verkkoselaimen päivityksenkään jälkeen toimi, tyhjennä selaimen välimuisti tai kokeile jotain toista selainta
Sekä mobililaitteilla, että tietokoneella käytettävissä olevan verkkoyhteyden nopeus vaikuttaa myös verkkokurssin ja sen videoiden toimivuuteen.
Millä selaimilla verkkokurssit toimivat?
Kurssit toimivat yleisimpien verkkoselaimien uusimmilla versioilla.
Saanko suorittamastani verkkokurssista todistuksen?
Kyllä saat! Suoritettuasi verkkokurssin, voit ladata ja tulostaa todistuksen kurssin etusivulta. Lisäksi todistus löytyy myös omasta profiilistasi, johon pääset kurssisivuston oikeasta ylälaidasta.
Suoritin kaikki kurssin oppitunnit, mutta en saanut todistusta.
Tarkista, että muistit merkitä kaikki verkkokurssin oppitunnit suoritetuiksi. Todistus ilmestyy verkkokurssin etusivulle ja omaan profiiliisi suoritetun kurssin kohdalle, vasta kun kaikki oppitunnit on merkitty suoritetuksi.